Contact Info
an image
SC AUTO KLIMATIC SRL
Str. Axente Sever Nr 10, Lazu/Constanta

Email: office@autoklimatic.ro autoklimatic.office@gmail.com

Mobil: +40 744 360 445
an image

Întrebări Frecvente

Poți să-mi spui de ce nu-mi merge A/C?

Nu. Putem să îți spunem care este părerea noastră, să presupunem care este problema, dar fără a vedea mașina, fără a ști care sunt presiunile din instalație, este aproape imposibil să știi ce nu funcționează la mașina ta. Îți recomandăm să aduci mașina la un service specializat, pentru o verificare. Un diagnostic bun va economisi bani și este esențial pentru reparațiile viitoare.

Cum funcționează sistemul AC?

Orice, în afară de 0 absolut, are o anumită cantitate de căldură. Un cub de gheață pare rece când este atins, dar de fapt, are mai puțina căldură decât mâna. Asta înseamnă că se transferă căldură din mână către cubul de gheață. Acesta este principiul de funcționare a instalației de aer condiționat. Aerul cald este circulat prin evaporatorul rece, timp în care se răcește. Căldura este transferată refrigerantului, care circulă prin instalație. Acesta este supraîncălzit în compresor, de unde este împins prin condensator, unde pierde din căldură prin contactul indirect cu aerul exterior de temperatură mai mică. Următorul pas este valva de expansiune, care eliberează o anumită cantitate de refrigerant în evaporator, și așa mai departe. Simplu.

De ce trebuie înlocuit filtrul deshidrator?

Filtrul deshidrator trebuie schimbat de fiecare dată când sistemul este golit, indiferent de motivul pierderii de refrigerant. Trebuie schimbat la fiecare doi ani, pentru că granulele se sparg și pot înfunda valva de expansiune. În timp, acest lucru va duce la nefuncționarea sistemului și poate defecta compresorul. Schimbarea filtrului este esențială în depanarea sistemului A/C. La orice schimbare a unei componente a sistemului A/C trebuie înlocuit și filtrul deshidrator. Dacă acesta nu este înlocuit, pot apare defecțiuni majore (și costisitoare) la alte componente ale sistemului. Pentru a primi garanție pentru un compresor, trebuie făcută dovada schimbării filtrului deshidrator.
Filtrul deshidrator este, pur și simplu, o consumabilă, la fel ca ți filtrul de ulei sau de aer. Dacă vreo componentă a sistemului cedează sau este înlocuită, indiferent de motiv, filtrul trebuie schimbat pentru a preveni coroziunea ce poate apare.
Ceea ce pare un discomfort financiar este un beneficiu pe termen lung pentru sistemul A/C.

Este adevărat că 134A nu răcește la fel de bine ca și R12?

Mii de autovehicule au fost transformate pentru a functiona cu R134A. Reacția clienților a fost pozitivă. Singura diferență, remarcată de unii clienți, a fost timpul mai lung de scădere a temperaturii. Unele vehicule nu vor fi transformate. Dacă mașina are condensatorul și evaporatorul din cupru, recomandăm fie schimbarea acestora cu unele mai eficiente, fie readaptarea sistemului la refrigerant tip R12.

Cât costă modificarea sistemului pentru a funcționa cu R134a?

Nu există un tarif fix pentru fiecare tip de masină. În cazul reparațiilor majore, cum ar fi înlocuirea compresorului, poate fi mai ieftină transformarea pe 134a decât reparația și reincărcarea cu R12. Principala problemă este, în orice caz, reperarea componentei defecte a sistemului.

Cum sunt detectate pierderile de refrigerant?

În general se folosesc două metode. Soluția flourescentă și dispozitive electronice. Soluția fluorescentă este mai des folosită, dar pierderea va fi evidențiata în câteva zile. Multe componente nu sunt vizibile, deci este posibil ca soluția să nu fie vazută. Service-urile cer bani pentru refrigerant și soluție și cer clientului să se întoarcă peste câteva zile. Funcționează, dar te costă timp și bani pentru refrigerantul pierdut. Detectoarele electronice sunt mai rapide și minimizează pierderea de refrigerant.

Ce tip de compresor are instalația ?

Fabricantul și tipul compresorului sunt scrise pe eticheta compresorului. Înainte de cumpărarea unui compresor, verificați modelul de compresor.

La cât timp trebuie făcută o verificare a instalației A/C ?

Ai merge cu o mașină fără să o duci măcar din când în când la un mecanic? Sau fără să-i schimbi măcar uleiul? Probabil că nu. La fel ca și mașina, sistemul A/C trebuie întreținut pentru a funcționa bine, atunci când ai nevoie de el. Instalația A/C și sistemul de încălzire ar trebui verificate măcar anual. Aceste verificări permit găsirea unor probleme înainte de a deveni grave, și deci costisitoare. Verificările făcute la timp pot mări cu cațiva ani durata de funcționare a componentelor instalatiei A/C.

Se poate verifica și cantitatea de ulei din instalația A/C fără a demonta nici o componentă?

DA! Se poate recupera și măsura uleiul din instalație până la 95% printr-un proces computerizat de recuperare cu stația KT-007. Acest proces durează aproximativ 30 minute. Schimbarea uleiului din instalația de a/c nu a fost niciodata o operatie mai simplă și precisă.

Se poate verifica ce calitate are refrigerantul din instalația A/C?

Cu ajutorul Ntron Mini ID se poate obține ușor și precis informații despre puritatea R134. Instrumentul este programat pentru a indica "PASS" or "FAIL" atunci când este conectat la instalația de A/C. Acest instrument indică și dacă un exces de aer este prezent în sistem. Excesul de aer va cauza performanța scazută a capacității de răcire a instalației de A/C. Acesta poate fi corectat prin recuperare, evacuare și reîncărcare a instalației.